☎ +98 21 88398126,57 - ✉ info@romaco.ir


اصول برگزاری همایش
به طور حتم برای برگزاری یک کنفرانس و یا همایش قابل قبول نیاز است که برخی فاکتورها در نظر گرفته شود. رعایت اصولی قوانین و فراهم آوردن این مقدمات به برگزاری موفق و تاثیر‌گذار یک همایش منجر خواهد شد. در ادامه به صورت اجمالی برخی نکات کلیدی که در برگزاری یک همایش تاثیرگذار خواهند بود را مرور خواهیم کرد.

برگزاری همایش
هدف‌گذاری واضح و شفاف از برگزاری همایش.
قبل از برگزاری همایش مورد نظر، هدف خود را به صورتی واضح مشخص نمائید. یکی از مهم‌ترین اصول برگزاری همایش این است که شما پیش از آنکه اقدام به برگزاری رویداد مورد نظر خود نمایید، بتوانید لیستی از مهمترین اهداف و اولیت‌های خود مشخص نمایید. چرا ‌که تمام اقداماتی که انجام خواهد گرفت از جمله اجاره تجهیزات، انتخاب محل برگزاری و غیره را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

انتخاب هوشمندانه هدف
همواره در اقدامات خود از استراتژی‌های قوی بهره بگیرید. قبل از تدارک دیدن همایش از اصول برگزاری همایش آگاه شوید. و این نکته را مد نظر داشته باشید که برگزاری یک همایش موفق نیازمند یک ایده و استراتژی قوی و جامع است. بنابراین تنظیم چک لیست برگزاری همایش از جانب شما ضروری خواهد بود. شما می‌توانید با تکیه بر دستاوردهای این همایش برند خود را به بهترین نحو معرفی کرده و با بازار هدف تعامل و ارتباطی منطقی برقرار کنید. تنها مسأله‌ای که ضروری است در این مسیر مد نظر قرار دهید مشخص کردن هدفی جامع است.

دایره حضار و مدعوین در همایش را مشخص نمائید.
مشخص کردن حاضرین در این کنفرانس به شما دیدی وسیع‌تر در ارتباط با نحوه برگزاری همایش، آماده‌سازی و تدارک مقدمات دیگر را خواهد داد. شما می‌توانید با در نظرگرفتن حضار راجع به مسائلی چون محل برگزای همایش، هزینه‌های احتمالی، سخنرانان، زمان برگزاری کنفرانس و دیگر فاکتورها تصمیم‌گیری کنید.

تهیه چک‌لیست برگزاری همایش.
لیستی کامل از هرآنچه که در طول کنفرانس به آن نیاز خواهید داشت را تهیه و تنظیم نمایید. در جریان برگزاری یک همایش موفق ضروری است که کوچک‌ترین جزئیات را هم در چک‌لیست برگزاری همایش، مد نظر قرار دهید. از اجاره سیستم‌های صوتی و تصویری، نحوه ثبت و مستندسازی و اجاره لوازم دیجیتالی دیگر گرفته تا محل پارک خودروی حضار و همچنین نحوه پذیرایی از ایشان جزو نکات ضروری است که پیش از برگزاری همایش می‌بایست در مورد آنها فکر نمایید.

تعیین مناسب‌ترین تاریخ برای برگزاری همایش
در انتخاب تاریخ همایش دقت نمایید تا نمایشگاه، کنفرانس و یا رویداد مهم دیگری در آن زمان برگزار نشود و یا تاریخ مورد نظر تداخلی با تعطیلات رسمی و یا تعطیلات آخر هفته نداشته باشد که تاثیر منفی بر حضور مخاطبان شما بگذارد.

انعطاف‌پذیری در جریان برگزاری همایش
ممکن است در طول برگزاری سمینار، کنفرانس و یا  همایش با تغییراتی روبه‌رو شوید. تغییر در اندازه، موقعیت و نحوه برگزاری همایش از رخداد‌هایی است که ممکن است در طول برگزاری همایش با آن روبه‌رو شوید. بنابراین دقت داشته باشید که انعطاف لازم را در طول این فرایند به خرج دهید.

شناسایی محدودیت‌ها
به طور حتم در طول برگزاری همایش با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهید بود. این محدودیت‌ها می‌توانند شامل محدودیت در فضا، شرکت‌کنندگان، هزینه و هر عنصر دیگری شوند. بنابراین لازم است به صورت جدی قبل از روز موعود چک لیست برگزاری همایش را تنظیم و بررسی نمائید.

ترتیب دادن بودجه بندی جامع
در هر صورت برگزاری یک همایش نیازمند صرف منابع مالی خواهد بود. در این مسیر اکثر همایش‌ها با حمایت از جانب اسپانسرها برگزار می‌شوند، یا از طریق فروش بلیط و تمهیداتی از این دست سرمایه‌ی اولیه‌ی خود را تهیه می‌کنند. در این راستا بهتر این است که قبل از برگزاری همایش نسبت به درآمدزایی از طریق فروش بلیط و یا تشویق اسپانسر ارائه‌ی پیش پرداخت اقدام نمائید.

تنظیم یک برنامه جامع بازاریابی
به طور حتم برای دستیابی به اهداف مورد نظر نیاز به یک برنامه جامع و هدف‌مند بازاریابی خواهید داشت. این نکته از مهمترین اصول برگزاری همایش به حساب می‌آید. صد البته که این جریان به موفقیت بیشتر شما در روند برگزاری همایش کمک خواهد کرد.

برای جلب بازار بیشتر تلاش کنید
مادامی که همایش شما در جریان است می‌بایست نسبت جلب اعتماد مشتریان و همچنین دست‌یابی به بازار فروشی وسیع‌تر اقدام نمائید. در غیر این صورت دستآوردی جز ناکامی در روند برگزاری همایش نخواهید داشت.

قانع کردن افراد حاضر در همایش
هدف شما از برگزاری این همایش چه بوده است؟ شما می‌بایست توضیح کاملی در ارتباط با حضور در کنفرانس را به حضار ارائه دهید. نسبت به معرفی محصولات و خدمات خود بکوشید و به این طریق نظر حاضرین در سمینار را به خود جلب کنید.


فراگیری نحوه صحیح مصاحبه‌های خبری
به طور کل می‌توان چنین گفت که خبرنگاران به دلیل حجم کاری بالا آدم های صبوری به شمار نمی‌آیند. به همین دلیل از توضیحات حاشیه‌ای و طولانی بپرهیزید و با توسل به جملاتی کوتاه در ارتباط با هدف برگزاری همایش، دستاوردها و برنامه های آینده‌ی کمپانی خود توضیح دهید.

بهره گیری از شبکه های اجتماعی
توئیتر یکی از تاثیرگذار ترین شبکه های اجتماعی است که به صورت جدی همایش‌های برگزار شده را پوشش می‌دهد. برای معرفی همایش و سمینار خود از هشتگ های مرتبط در توئیتر استفاده کنید. یوتوب موتورجستجوی بعدی است که می‌تواند در معرفی بیشتر همایش به شما کمک کند. آپلود ویدئوهایی از همایش و سمینارهایی که برگزار کرده‌اید، این امکان را در اختیار حضار قرار می‌دهد که دیدی جامع‌تر نسبت به اقدامات شما بدست آورند.


سایر خدمات
ارائه پذیرایی شامل غذا و میان وعده به همراه سرویس vip
عقد قرارداد سالن همایش یا نمایشگاه
تهیه لباس فرم جهت کادر اجرایی
جذب اسپانسر و حامیان مالی
خدمات ترانسفر( شامل گروهی و تشریفاتی) به همراه برگزاری تورهای گردشگری برای میهمانان
رزرو بلیط پرواز و رزرو محل اقامت در هتل ها
طراحی و اجرای انواع مسابقات مهیج و جذاب برای میهمانان و شرکت کنندگان
برپایی بخش نگهداری کودکان با اجرایبرنامه های فرهنگی و آموزنده
ارائه کلیه مایحتاج نرم افزاری و سخت افزاری در طول برگزاری برنامه از قبیل تلفن، اینترنت، رایانه، چاپگر، اسکنر
بار کدخوان، بی سیم، تجهیزات اداری، میزوصندلی و………………در محل برگزاری همایش یا نمایشگاه
استقرار تاکسی سرویس و وانت بار در محل برپایی همایش یا نمایشگاه
هماهنگی جهت استقرار تیم اورژانس، آتشنشانی و سایر گروه های درمانی و امدادگر در محل برگزاری همایش و نمایشگاهخدمات دبیرخانه ای
برپایی دبیرخانه جهت همایش ها و سمینارها
ارسال و دریافت مکاتبات و مراسلات (پستی و اینترنتی)
پاسخگویی به تماس ها و مراجعات
انجام امور فراخوان و اطلاع رسانی همایش، جمع اوری و دسته بندی مقالات
طراحی و راه اندازی و پشتیبانی وب سایت
برقراری لینک ارتباطی با مراکز مرتبط با موضوع همایش در استان ها
ارسال و دریافت پیامک انبوه
طراحی و اجرای ثبت نام و ثبت مقالات به صورت آنلاین، پذیرش، صدور کارت، صدور گواهینامه و تقدیر نامه


خدمات چاپ
طراحی و چاپ پوستر و پلات جهت اطلاع رسانی و فراخوان همایش
طراحی و چاپ بنر، فلکسی، ساخت بیلبورد به همراه نصب (خدمات ساخت و نصب بیلبورد در کلیه استان ها ارائه می گردد)
گرد اوری خلاصه مقالات به صورت مدون، اخذ مجوز چاپ و نشر و چاپ خلاصه مقالات در قالب کتاب شناسنامه دار
تدوین و چاپ بولتن، نشریات، خبرنامه، ویزه نامه و گزارشات
تبلیغات و چاپ فراخوان، گزارشات و اطلاع رسانی در مجلات و روزنامه های کثیر الانتشار در سطح کشور
طراحی و چاپ کلیه اوراق اداری، دعوت نامه، تقدیر نامه، تراکت، بروشور، پمفلت، کارت شناسایی(امور اجرایی، خبرنگاران،پرسنل سالن، میهمانان غرفه داران و……………..) و گواهی حضور در کارگاه
طراحی و چاپ بر روی DVD,CDو تکثیر
طراحی و ساخت انواع تندیس، سردیس، لوح تقدیر، بج سینه، مدالیون، پلاک و اتیکت
طراحی و ساخت انواع پرچم اختصاصی رومیزی، تشریفات، اهتزاز و ……..
چاپ بر روی کلیه سطوح سخت( چوب، سنگ، کاشی، فلز، چرم و………….)


خدمات سمعی بصری
انجام امور عکاسی و فیلمبرداری از کلیه مراحل ( شامل افتتاحیه، اختتامیه، امور اجرایی، پذیرایی، کارگاه، نمایشگاه، دبیر خانه و………..
استقرار واحد سیار سیما، شبکه های رادیویی، خبرگزاری های رسمی در محل برگزاری همایش و انجام امور مصاحبه، گزارشات زنده و……..
ساخت مستندهای اختصاصی از امور مربوط به سمینار، امور اجرایی و ……………
ساخت تیزر، نماهنگ، فوتو کلیپ و ویدئو کلیپ با بهره گیری از صدای گویندگان مجرب
هماهنگی جهت پخش تیزر تلوزیونی
صدا بردار حرفه ای در سالن و محیط باز
خدمات ویدئو پروژکشن
نمایشگرهای شهری


خدمات نمایشگاهی و دکوراسیون
طراحی و اجرای دکور سن همایش، طراحی و ساخت جایگاه سخنرانی و پس زمینه جایگاه
طراحی و ساخت انواع ماکت های حجمی
گل آرایی، بادکنک آرایی، حریر آرایی، شمع آرایی و ……
نورپردازی اجرای افکت های گوناگون نور و لیزر، نور افشانی، آتشبازی و ………
طراحی و اجرای دکورغرفه ها و پانل بندی
تامین تجهیزات برپایی نمایشگاه و غرفه بندی شامل اسپیس، پارتیشن، چادر و………… در داخل سالن و فضای باز
برپایی غرفه محصولات فرهنگی و هنری ویژه جشنواره ها
بازاریابی و اجاره فضای نمایشگاهی

خدمات کنداکتور
قرائت قران کریم توسط قاریان ملی و بین المللی
اجرای برنامه توسط مجریان رسانه
اجرای برنامه های هنریتوسط گروه های شناخته شده در سطح کشور و گروه های بین المللی شامل: موسیقی پاپ و سنتی و تواشیح، گروه های همخوانی، تئاتر ، جنگ، شعبده، آکروبات، تقلید صدا، ورزش تابستانی و………………………………….
دعوت از سخنرانان برجسته و اساتید دانشگاهی
برپایی چایخانه سنتی
امکان توزیع کلیه اقلام( غذا، پکیج، هدایا و……….) بصورت ثبت کامپیوتری و برچسب بارکد
صدور کارت شناسایی با امکان حضور و غیاب الکترونیکی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت ، شامل خلاقیت ها و آفرینش های فکری و هنری، متون، نمونه آثار، قالب سایت ، فرم ها و نرم افزار های آنلاین بکار رفته متعلق به کانون چاپ و تبلیغات روما بوده و هرگونه کپی برداری از موارد نام برده ، پیگرد قانونی دارد.

کانون چاپ و تبلیغات روما

کانون چاپ و تبلیغات روما، طراحی سایت، طراحی گرافیک با کیفیت قابل رقابت بین المللی

طراحی سایت, چاپ و تبلیغات, طراحی فروشگاه اینترنتی,طراحی گرافیک, کانون چاپ و تبلیغات روما, روما
کانون چاپ و تبلیغات رومامشاهده شده توسطCustomers onDec 6.کانون چاپ و تبلیغات روماشرکت طراحی سایت و طراحی گرافیک رومارتبه:5